Santa Coloma de Farners es bolca amb la ciutadania davant la crisi del COVID-19

dl. 06.04.2020

En aquesta situació d'emergència sanitària arran de la pandèmia del COVID-19, la solidaritat i cooperació entre persones, empreses i institucions juguen un paper fonamental. La demanda d'ajudes de tota mena creix cada dia, i des de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners s'intenta donar resposta a tothom.

La dedicació de regidors i tècnics del consistori ha estat clau en la vigilància i seguiment d'aquelles persones o situacions susceptibles de necessitar suport. També ha estat important per a la detecció de nous casos. Gràcies a la voluntat política de dotar d'efectius l'àrea de Serveis Socials i al treball i implicació personal dels professionals de les diverses àrees, s'han pogut reconvertir les actuacions més essencials i de caràcter més urgent.

Fruit de la iniciativa de la ciutadania, s'ha creat una borsa de voluntaris coordinada des de l'administració municipal. Atesa la situació de risc, la tasca del voluntariat ha quedat molt limitada, ja que s'ha hagut de minimitzar la seva circulació degut a l'alt risc de contagi del Coronavirus.

Dues persones d'aquesta borsa han estat requerides per col·laborar en la preparació de les bosses d'aliments que es distribueixen des del Centre de Distribució d'Aliments (CDA). Aquest servei és considerat de gran emergència, ja que la seva demanda ha crescut considerablement arran de la crisi de la pandèmia. Durant els darrers quinze dies, s'han repartit un total de 270 cistelles a les famílies amb vulnerabilitat econòmica. Dins d'aquest marc de solidaritat, cal destacar la dedicada tasca de les voluntàries que cusen mascaretes, donat que el seu treball no els suposa cap exposició envers el virus. A més a més, es compta amb el suport de Càritas, Creu Roja, Protecció Civil i la Brigada Municipal.

Entre Ajuntament, institucions, associacions i empreses s'intenta arribar al conjunt de la ciutadania. Com a mínim es truca a totes les persones que hi ha en atenció telefònica cada dos dies, es presta servei telemàtic a tothom qui ho necessita i es manté contacte directe amb la Policia Local per a identificar noves situacions que requereixin l'actuació dels serveis públics.
També es treballa estretament amb les tres residències de gent gran que hi ha a la ciutat: Sant Salvador d'Horta, Ca l'Oller i Can Moner.

Així doncs, gràcies a la col·laboració de tots els agents municipals implicats, ha estat possible prestar i posar tots els serveis a disposició de la ciutadania amb les garanties de salubritat i higiene necessàries per a repartidors i receptors. Des del consistori també s'està plantejant la possibilitat d'incrementar les partides d'urgència social que complementin a les implementades actualment.

Historial

Altres notícies