El servei Línia Verda ha rebut 448 incidències des de 2013 i n’ha resolt el 79%

Els veïns de Santa Coloma de Farners han comunicat un total de 448 incidències des que es va implantar el servei Línia Verda al municipi, a finals de 2013, i se n’han resolt totalment un 79%. En aquest temps els ciutadans han estat fent un ús continu de l’aplicació Línea Verde per comunicar desperfectes detectats en equipaments urbans. El tipus d’incidències que més s’han comunicat són les relacionades amb Parcs i Jardins, seguides de les que tenen a veure amb la recollida de residus i la neteja viària, l’enllumenat, l’aigua i el clavegueram.

L’alcalde, Joan Martí, se sent molt satisfet dels resultats que s’estan obtenint i agraeix la participació dels ciutadans que “fins a dia d’avui és molt destacable i això demostra la implicació i l’interès dels ciutadans pel seu municipi”.

Per utilitzar el servei a través d’un telèfon intel·ligent o tauleta, cal descarregar l’aplicació gratuïta Línea Verde i seleccionar el municipi. L’app inclou una sèrie de serveis per a la millora de la gestió municipal i la resolució d’incidències a la via pública, i fomenta la comunicació amb els ciutadans; afavoreix l’ús de les bones pràctiques mediambientals i contribueix així al desenvolupament d’un municipi sostenible. Funciona actualment a més de tres-cents ajuntaments a tot l’estat.

Per poder resoldre qualsevol consulta mediambiental, també es pot accedir al web www.liniaverdascf.cat. A través d’aquest enllaç, el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i en un termini màxim de 24 hores rep la resposta d’un equip d’experts en la matèria. En aquest enllaç també hi ha informació de consulta sobre la guia de bones pràctiques, consells ambientals, recursos d’educació ambiental, legislació, etc.